Zmiany na stronach internetowych, jakie zachodzą każdego dnia, mają bardzo duży wpływ na pozycje prezentowane w wynikach wyszukiwania. Przykładem jak ważne jest, aby nie wprowadzać radykalnych zmian na stronie, są strony internetowe niektórych firm pozycjonerskich. Od lat pozostają niezmienne z racji na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Zmiana szablonu strony wiązałaby się z utratą pozycji, na co nikt nie chce sobie pozwolić. Niektóre strony www firm pozycjonerskich wyglądają bardzo skromnie i nie przypominają tych nowoczesnych witryn, które wzbudzają podziw odwiedzających osób. Aby witryna znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, należy prowadzić wiele działań pozycjonerskich. W momencie zmiany szablonu strony wypracowane pozycje spadają. Zapewne wiele osób uzna za absurd, że strona www nie powinna być zmieniana po wprowadzeniu jej do TOP 10 wyników wyszukiwania, lecz mało kto wie, że wyszukiwarka Google działa według algorytmów, które najwyżej oceniają strony proste i przejrzyste oraz bogate w treści, których nie można znaleźć na żadnej innej stronie internetowej. Nie możliwe jest, aby przeprowadzić na stronie www dogłębne zmiany i zachować pozycję w wynikach wyszukiwania na dotychczasowych pozycjach. Pozycjonowanie nie idzie w parze z rozwojem i trendami, jaki panują przy tworzeniu stron www czy sklepów internetowych. Wielu właścicieli stron internetowych, którzy nie posiadają odpowiedniej wiedzy odnośnie do pozycjonowania stron internetowych, nie może zrozumieć, że głębokie zmiany na stronie www czy sklepie odbiją się na efektach pozycjonowania. Planując założenie sklepu internetowego czy strony firmowej należy wybrać takie rozwiązanie, które nie ulegnie zmianie po kilku miesiącach prowadzenia biznesu w sieci. Dość powszechną praktyką wśród właścicieli sklepów internetowych czy stron firmowych jest myślenie, że to przez wygląd sklepu czy strony internetowej użytkownicy nie chcą dokonywać zakupów. To czy ktoś coś od nas kupi, czy też nie wynika z wielu czynników takich jak cena, dostępność, jakość oraz wiele więcej. To, czy posiadamy nowoczesny sklep, czy też bardzo prosty nie ma większego znaczenia w procesie sprzedaży. W dobie coraz większej konkurencji na rynku należy prowadzić coraz szersze działania marketingowe, które pozwalają zawalczyć o klienta. Dla twórców stron www aspekt SEO praktycznie nie istnieje, co sprawia, że czasami niemożliwe jest osiągnięcie efektu w postaci pozycji strony w TOP10. Dla specjalistów SEO konstrukcja strony www oraz możliwości optymalizacyjne są bardzo ważne. Strony www stawiane na popularnych platformach gdzie wystarczy wykupić abonament i zmienić wygląd sklepu nie nadają się w dużej mierze do pozycjonowania. Zmiany szablonów strony bez konsultacji z firmą, która pozycjonuje stronę, może doprowadzić do poważnych spadków w wynikach wyszukiwania. Brak wiedzy na temat funkcjonowania strony internetowej w wyszukiwarce Google i dokonywanie samowolnych zmian bez jakichkolwiek konsultacji pozbawi stronę widoczności, a co za tym idzie jakiejkolwiek wartości dla właściciela. Jeśli strona nie generuje ruchu, to nie ma zapytań, a jak nie ma zapytań ofertowych to, firma nie pozyskuje klientów. Dlatego tak ważne jest, aby przed rozpoczęciem zmiany swojej strony czy sklepu, skonsultować się ze specjalistą, który doradzi jak to zrobić bez dużego uszczerbku na pozycjach. |